Social Search tool ‘topictree’ lanceert nieuwe Rank Tracker feature

Social Search tool ‘topictree’ lanceert nieuwe Rank Tracker feature

De social search-tool topictree (door team5pm), een first op het gebied van zoekdata in social media, lanceert vandaag zijn nieuwe Rank Tracker-feature. Deze innovatie maakt het voor het eerst mogelijk om de ranking van video’s te monitoren op TikTok, naast de al bekende platforms YouTube en Google.

Rank Tracker biedt gebruikers diepgaande analyses, met metrics als rankingposities en Share of Views, en legt prestaties van zowel eigen content als die van concurrenten vast. Daarmee belooft topictree creators en bureaus een sterk concurrentievoordeel in het snel veranderende landschap van social search. De tool speelt in op de groeiende invloed van TikTok als zoekplatform, waar 57% van de gebruikers de zoekfunctie benut, en 23% al binnen 30 seconden na openen van de app op zoek gaat naar specifieke content.

Daan Dibbetz, mede-oprichter van topictree, legt uit: “Door gericht content te maken waar al actief naar gezocht wordt, haal je meer uit je productiekosten. Rank Tracker maakt niet alleen SEO-resultaten inzichtelijk, maar laat ook zien hoe je views zich verhouden tot die van concurrenten, wat unieke inzichten biedt in de effectiviteit van video’s.”

De lancering markeert ook een nieuwe fase voor topictree, dat in 2023 werd ontwikkeld door het social agency team5pm en nu verdergaat als zelfstandige tool voor bureaus, SEO-specialisten en content creators. Het topictree-team is recent uitgebreid met Alexander Atzberger als Business Developer en Pola Gryz als UX/UI Designer om de groei verder te ondersteunen.

Voor de creator economy betekent deze ontwikkeling een belangrijke stap: content die gebaseerd is op gerichte data-analyse in plaats van gokwerk wordt steeds meer de norm. Dit stelt creators en bureaus in staat om strategisch en effectief in te spelen op zoekgedrag op alle grote platformen, inclusief TikTok, dat nu stevig verankerd is als zoekmedium.

Read more

SimplyPR bundelt krachten met Marie-Stella-Maris voor PR en influencer marketing

SimplyPR bundelt krachten met Marie-Stella-Maris voor PR en influencer marketing

Het Nederlandse luxe verzorgingsmerk Marie-Stella-Maris heeft SimplyPR aangesteld als zijn nieuwe PR- en influencer marketingbureau in Nederland. Met hun gezamenlijke focus op kwaliteit, esthetiek en sociale impact belooft deze samenwerking veel moois. Marie-Stella-Maris, bekend om zijn hoogwaardige verzorgingsproducten en toewijding aan schoon drinkwater, werd recentelijk erkend met het prestigieuze B

By Creatoreconomy.nl